Я ознайомився із Політикою конфіденційності та даю свою згоду на обробку моїх персональних даних.
Політика конфіденційності Згоден
Гаряча лінія:
0800 509 001 Пн-Пт, з 9.00 до 18.00

Пресс-центр

Новости

ПОРАДА ЮРИСТА: порядок державної реєстрації створення та припинення підприємницької діяльності переселенцям

21.07.2018

Фото: pixabay.com

Підприємницька діяльність – це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється підприємцями для досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.

Фізична особа здійснює своє право на підприємницьку діяльність способом створення і реєстрації юридичної особи або фізичної особи-підприємця (ФОП).

Хто може займатися підприємницькою діяльністю?

Право на здійснення підприємницької діяльності мають фізичні особи, які досягли 18 років, а також особи, які досягли 16 років, за умови нотаріально посвідченої згоди батьків (піклувальників).

Законодавство про державну реєстрацію

Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців здійснюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань».

Особливості реєстрації внутрішньо переміщеними особами юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців встановлюються ст. 7 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» і ст. 4 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції».

Куди звертатися?

Приймання документів та реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців здійснюється:

  • Державними реєстраторами виконавчих органів сільських, селищних і міських рад; Київської міської, районних, районних у місті Києві державних адміністрацій.
  • Центрами надання адміністративних послуг.
  • Нотаріусами, які виконують функції державного реєстратора.
  • Акредитованими суб'єктами державної реєстрації (з переліком всіх акредитованих в Україні суб'єктів можна ознайомитися на сайті Міністерства юстиції України за посиланням).

Способи подавання документів

  • Особисте подавання документів у паперовій формі, водночас зі собою потрібно мати документ, що засвідчує особу.
  • Поштовим відправленням, водночас підпис особи на заяві повинен бути засвідчений нотаріально.
  • В електронній формі через Електронний сервіс Мін'юсту «Онлайн Дім Юстиції» , водночас заява підписується за допомогою електронного цифрового підпису, який також можна отримати через цей онлайн-сервіс, дотримуючись інструкції на сайті.

Місце здійснення державної реєстрації

За загальним правилом державна реєстрація здійснюється державними реєстраторами тієї області, в якій зареєстровано місце проживання особи.

Для внутрішньо переміщених осіб державна реєстрація здійснюється за місцем тимчасового проживання в областях і місті Києві без вимоги наявності довідки про реєстрацію внутрішньо переміщеної особи.

У той же час, державна реєстрація на підставі документів, поданих в електронній формі, проводиться незалежно від місця перебування фізичної особи в межах України.

Необхідні документи

Для державної реєстрації створення фізичної особи-підприємця потрібно надати такі документи:

1. заяву про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця;

2. заяву про обрання фізичною особою спрощеної системи оподаткування або заяву про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість – подаються за бажанням заявника реєстратору або в органи Державної фіскальної служби;

3. нотаріально посвідчену письмову згоду батьків (усиновлювачів) або піклувальника або органу опіки та піклування – для фізичної особи віком від 16 до 18 років;

4. оригінал або нотаріально завірену копію довіреності – у разі подавання документів представником.

Для державної реєстрації зміни місцезнаходження ФОП з неконтрольованої території на територію України потрібно надати такі документи:

1. аяву про державну реєстрацію змін до відомостей про фізичну особу-підприємця, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;

2. документ про сплату адміністративного збору;

3. оригінал або нотаріально завірену копію довіреності – у разі подавання документів представником.

Для державної реєстрації припинення ФОП потрібно надати такі документи:

1. заяву про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця за її рішенням;

2. ксерокопію свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою – в разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця в зв'язку з її смертю, визнанням її безвісно відсутньою або оголошенням померлою;

3. оригінал або нотаріально завірену копію довіреності – у разі подавання документів представником.

З формами заяв про державну реєстрацію можна ознайомитися на сайті Міністерства юстиції України за посиланням.

У разі реєстрації припинення діяльності ФОП потрібно звернутися до органу державної податкової фіскальної служби, де особа була на обліку, для зняття з обліку.

Порядок дій заявника

1. Визначення видів економічної діяльності відповідно до Національного класифікатора видів економічної діяльності та вибір системи оподаткування (загальна чи спрощена) – в разі реєстрації створення ФОП.

2. Вибір способу реєстрації (особисте звернення, електронний сервіс або поштове відправлення).

3. Заповнення відповідної форми заяви та подавання документів.

Порядок проведення державної реєстрації

1. Приймання документів за описом (в разі особистого подавання документів у паперовій формі).

2. Виготовлення копій документів в електронній формі (в разі особистого подавання документів у паперовій формі).

3. Внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру.

4. Перевірка документів на наявність підстав для призупинення розгляду документів.

5. Перевірка документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації.

6. Проведення державної реєстрації через внесення запису до Єдиного державного реєстру.

7. Формування та публікація на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів.

8. Видавання за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру в паперовій формі за результатами проведеної реєстрації (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).

Термін проведення державної реєстрації

Державна реєстрація проводиться впродовж 24 годин після надходження документів, крім вихідних та святкових днів, за відсутності підстав для призупинення розгляду документів і відмови в державній реєстрації.

Як перевірити результати проведення державної реєстрації

Для того, щоб особисто пересвідчитися у державній реєстрації, можна скористатися онлайн-сервісом Міністерства Юстиції України отримання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за посиланням.

Цей онлайн-сервіс дає змогу безплатно отримати відомості про всіх зареєстрованих в Україні юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, для чого потрібно зайти в розділ «Безплатний пошук». Пошук можна проводити за прізвищем, ім'ям та по батькові, або ідентифікаційним номером, або за паспортними даними. У розділі «Платний пошук» можна замовити виписку або витяг.

Поділитися новиною: Наверх Головна
Статистика на 20.11.2018
ГУМАНІТАРНИЙ ШТАБ ПРАЦЮЄ
1567 днів 19 год. 47 хв. 3 сек.
видано
12 174 993
продуктових наборів
з них
11 295 925
дорослих наборів і
879 068
наборів для дітей
від 0 до 35 місяців
Останні новини
Читати всі новини
Відео
Фото
КОНТАКТИ
0800 509 001 Пн-Пт, з 9.00 до 18.00