Гаряча лінія 0800509001
ua
ua

Як оформити допомогу для переселенців і що робити, якщо ви потрапили до «списків СБУ»?

04.03.2016

У зв’язку з подіями останніх тижнів юристи Схід-SOS оновили інструкцію з оформлення адресної допомоги, а також розробили практичні рекомендації, як діяти в разі, якщо ви потрапили в так звані «списки СБУ» або з незрозумілої причини вам припинили виплати, що робити в разі, якщо в Управлінні праці та соціального захисту не дають відповідь на запитання й не приймають кореспонденцію.

Оновлена інструкція з оформлення адресної допомоги переселенцям

Підстави: ЗУ «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», Постанова КМУ від 01.10.2014 № 509 «Про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб», Постанова КМУ від 01.10.2014 № 505 «Про надання адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриттів витрат на проживання, у тому числі оплату житлово-комунальних послуг», Постанова КМУ від 05.11.2014 № 637 «Про здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, ЗУ «Про доступ до публічної інформації».

Процедура звернення за призначенням адресної допомоги і продовженням виплати адресної допомоги на наступний шестимісячний період:

Крок 1. Зібрати необхідні документи і звернутися з ними до відділення ПАТ «Ощадний банк України» за місцем проживання (http://www.oschadbank.ua/ua/maps/). Адресна допомога на оплату проживання, зокрема, житлово-комунальних послуг, призначається на сім’ю і виплачується одному з її членів за умови надання від інших повнолітніх членів сім’ї письмової згоди на виплату грошової допомоги. Тобто, по суті, по допомогу звертається уповноважений представник сім’ї, який подає:

  • заяву про призначення адресної допомоги (заповнюється у відділенні банку)
  • довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (+ копія);
  • паспорт (+ копія);
  • ідентифікаційний код (+ копія);
  • копії документів, що підтверджують родинні стосунки (свідоцтва про народження дітей, свідоцтво про шлюб);
  • письмову згоду про виплату грошової допомоги уповноваженому представнику сім’ї від інших членів сім’ї (в довільній формі).

Грошова допомога призначається в таких розмірах:

  • для непрацездатних осіб (пенсіонерів, дітей) – 884 гривні на одну людину;
  • для людей з інвалідністю – прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність;
  • для працездатних осіб – 442 гривні на одну людину.

Загальна сума допомоги на сім’ю розраховується як сума розмірів допомоги на кожного члена сім’ї й не може перевищувати 2400 гривень.

Не пізніше трьох робочих днів після прийняття документів банк має передати їх до районного Управління праці та соціального захисту населення (УПСЗН), яке буде здійснювати нарахування адресної допомоги.

Упродовж 10 днів після подання уповноваженим представником сім’ї заяви й документів, необхідних для призначення адресної допомоги, УПСЗН призначає грошову допомогу або відмовляє в її призначенні, про що надають відповідне повідомлення.

ВАЖЛИВО: з 13 січня 2016 року довідки переселенців є безстроковими. Тобто ті довідки, які були дійсні 13 січня 2016 року, є дійсними й надалі без проставлення на них позначки про продовження.

Крім того, більше не потрібно проставляти на довідках переселенців позначки Державної міграційної служби (ДМС) про реєстрацію місця проживання переселенця.

У разі, якщо працівники Ощадбанку відмовляються приймати у вас документи про призначення адресної допомоги (наприклад, через те, що закінчився термін дії довідки ВПО, немає позначки ДМС тощо) негайно зверніться за телефоном гарячої лінії ПАТ «Ощадбанк» за номером контакт-центру 0800 210 800.

Пам’ятайте, що співробітники Ощадбанку не мають повноважень приймати рішення про відмову у прийнятті документів для призначення адресної допомоги ВПО.

Крок 2. У разі, якщо упродовж двох тижнів після подання документів ви не отримали повідомлення про призначення адресної допомоги, подайте до УПСЗН письмовий запит про причини ненарахування адресної допомоги (завантажити шаблон).

Також запит варто подати й у тому разі, якщо адресна допомога не нараховується вам тривалий час і нарахована в сумі, відмінній від встановленої.

Інформаційний запит можна подати:

  • особисто в УПСЗН. Водночас рекомендується мати із собою копію запиту (ваш примірник), на якому попросити співробітника УПСЗН вказати реєстраційний номер вхідного листа й дату його прийняття.
  • направити запит поштою рекомендованим листом із повідомленням про вручення. При цьому копію відправленого запиту разом із фіскальним чеком, який підтверджує відправлення листа, необхідно зберегти.

Термін відповіді на інформаційний запит – п’ять робочих днів.

Ви можете відстежити поштове відправлення за номером, вказаним у чеку, за посиланням.

ВАЖЛИВО: Якщо Вам повідомили, що ви позбавлені виплат адресної допомоги (або будь-яких інших видів соціальної допомоги, пенсії), тому що ваші дані є в якихось списках СБУ, направте до УПСЗН запит про причини, за якими припинені виплати, а також повідомлення про те, що ви проживаєте за вказаною в довідці ВПО адресою.

ВАЖЛИВО: згідно зі ст. 10 ЗУ «Про доступ до публічної інформації», кожна людина має право доступу до інформації про себе, яка є в розпорядженні органів державної влади й місцевого самоврядування.

Крок 3. У разі, якщо ви не отримали письмову відповідь на свій запит, ви можете:

  • направити повторний запит про доступ до публічної інформації
  • направити скаргу Уповноваженому з прав людини Верховної Ради України про притягнення до адміністративної відповідальності згідно зі ст. 212–3 КУпАП
  • подати заяву до суду про оскарження протиправних дій співробітників УПСЗН щодо відмови в наданні публічної інформації.

ВАЖЛИВО: відповідно до ст. 212–3 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неправомірна відмова в наданні інформації, так само як і несвоєчасне або неповне надання інформації, а також ненадання відповіді на інформаційний запит є адміністративним правопорушенням і тягне за собою накладення штрафу від 425 до 850 гривень на службову особу, винну в цьому правопорушення.

Після отримання відповіді на інформаційні запити, Ви можете зв’язатися з юристами Благодійного фонду «Схід СОС» для подальшого консультування і складання скарг на дії співробітників УПСЗН у разі, якщо у призначенні виплат адресної допомоги було відмовлено протиправно або якщо такі виплати були довільно припинено.

E-mail «Схід СОС»: [email protected]

Консультації по телефону:

+38 (050) 823 77 02

+38 (066) 686 65 12

+38 (093) 295 18 27

+38 (098) 808 81 93

приймальні:

Краматорськ: вул. Маяковського, 9

Київ: вул. Фрунзе (Кирилівська), 13д

Маріуполь: вул. Варганова, 9

Сєвєродонецьк: проспект Гагаріна, 78 б (будівля колишнього дитячого садка, вхід із двору)

Старобільськ: вулиця Комунарів, 25 (Спільний офіс із БФ «Оберіг»)

Станиця Луганська, Рубіжне: за попереднім записом.

ДЖЕРЕЛО